maandag 22 juni 2009

Goedemorgen''

Allereerst een goedemorgen.
Het is nu zes over negen en ik zit achter de computer te verzinnen wat te schrijven.

Al probeer ik toch even origineel als enthousiast over te komen als Maurice. 
Wat waarschijnlijk toch niet gaat lukken als mede dezelfde rede waarom ''ik'' niet meer de grappigste ben van de klas. 
Er is trouwens geen klas meer. Het is over en gedaan. Woensdag krijgen we onze diploma. En dan hebben we er alweer vier jaar op zitten. Vier jaar Grafisch Lyceum. 

Wat gaat de tijd toch snel. En al helemaal wanneer je veel lol hebt. De vier jaar op deze school mag ik best heugen als de leukste, beste, en ervaring rijkste van mijn leven. En dat meen ik. Ik weet dat Floriaan me nu zoiets heeft van, Ah kom op man ''. 
Maar ik heb nergens zulke goede vrienden gehad.

Vier jaar lang het Grafisch Lyceum  dat begon met een kennismaking uitje in het Kralingse bos. Waar ik Floriaan goed leerde kennen. Al wil hij nog steeds niet toegeven dat hij die dag zei dat ook hij'' 50 cent goede muziek vond. De lessen van Mevrouw Kooij en haar enorme lach. TMVG dat wel als het meest ''zenuwslopende'' en tegelijkertijd ook het meest slaapverwekkende vak mag worden genoemd. 
De collegelessen die wij nog hebben mogen meemaken. 

Niels mocht ik in het begin echt niet, waarom weet ik niet meer. 
Raar dat je dan na een tijdje toch zo goed met elkaar kan opschieten.
Ik had het niet zo met de leraren, nooit gehad ook. Vaak vergeten ze na een jaar al wie je bent. Op mevrouw Kooij na , die na 3 jaar nog steeds wist dat spelling niet mijn sterkste punt was. Maar een aantal als Broekhoven en Arne waren wel ''down''. 
In de les van Arne maakte ik voor het eerst kennis met Maurice. Toen hij prompt tegen mijn stoel aan liep terwijl ik hard aan het werken was. Waarop ik antwoordde: ''Kijk uit , klojo''.

Ik vind het jammer maar ook spannend. 
Dat ik in een hele nieuwe klas kom op de Willem de Kooning. 
Vooral ben ik benieuwd naar het niveau van mijn klasgenoten en naar het gevoel voor humor.

Voor even en nu,
Tot de volgende keer.

Frank

2 opmerkingen:

 
Locations of visitors to this page