Introductie week was zoals altijd (bij mij) ongemakkelijk. Ik zoek tijdens dat soort dagen nooit echt een ''groepje'' op (in ''groepjes creëren is bodanique trouwens erg goed). Dus dat resulteerde in een soort ''wie is die gast'' sfeer.
Maar daar kies ik op dat moment zelf voor, en daar voel ik me prettig bij. Je zag gelijk groepjes ontstaan, en ik heb nog niet echt de behoefte om me te binden aan mensen. Het is wel heel cool om met Danique in de klas te zitten, we zitten constant in discussies en kleine probleempjes met ze 2e. Maar dat heeft ook wel iets.
- - -
De eerste week was naar mijn idee echt, echt heel goed. De lessen, de docenten, het materiaal,
de lesstof. Alles lijkt ineens veel meer volwassen als op het GLR, je merkt ook aan docenten dat ze een lading geven aan hun werk als docent doordat ze ( meestal ) 1/2 keer per week les geven en verder ECHT in de praktijk bezig zijn met kunst/design whatever je het wilt noemen. Atelier practicum is een erg bijzondere les met een erg bijzondere docente. Er word op een hele directe en ''vreemde'' manier commentaar gegeven op je werk, op je ideeën. Ik merk nu ook dat ze vaak commentaar geeft op een uitlokkende manier, niet zozeer omdat ze een ''beter'' antwoord wilt hebben van je, maar meer omdat ze op een bepaalde manier wilt zien hoe ver je bereidt bent te gaan. We moesten van haar het kinder boek ''de kleine prins'' lezen, een boekje wat zich eigenlijk volledig laat leiden door opvattingen van kinderen. Haar ''doel'' is dan ook: Wees maar kinds, als je een kinderlijk perspectief onder controle hebt, kom je op prachtige dingen die niet beïnvloedt zijn door je volwassen/beperkte voorspelbare gedachtengang.
Zo zijn er nog wat lessen die interessant zijn. Cultuur geschiedenis is echt een theorie vak, het is ( naar mijn idee ) best zware stof. Maar ook dat lijkt me heel interessant. Beroeps orientatie is een toffe les die jullie ook wel zouden waarderen. Je word echt gevraagd binnen 10 min zoveel mogelijk concepten te hebben bedacht voor 2 willekeurige woorden. Bijvoorbeeld: Horloge & Wiel. En dan zegt de docent ''voeg ze samen, maak een beeld, maak een concept. Minimaal 1 a4tje, 10 min... GO!'' Dan zie je ineens hoeveel je kan als je gewoon maar wat doet. Zoals ik tegen Floriaan ( die dat haat ) al zei: Op het GLR was ik het al beu om constant ''mooie'' plaatjes te maken, en op de WdKA word ik als persoon enorm vrij gelaten en dat vind ik op dit moment echt zuurstof geven.
Hierboven een ''voorproefje'' van een concept dat ik voor atelier practicum heb gemaakt. Er volgt meer in de toekomst. Het is best vrij werk... Als je meer wilt weten moet je maar even melden. Mooie plaatjes komen nog wel, eerst even nergens om geven.
(L)
Het bericht hierboven betekent:
BeantwoordenVerwijderen"Zeer interessant onderwerp, ik keek op het blog en ik houd van wat ik zie, ik zal zeker terugkomen.
Goedendag!"