maandag 31 mei 2010

Schetsje


Heeeeel langzaam aan begin ik te begrijpen wat tekenen nou eigenlijk echt inhoud.. M'n proces gaat steeds trager.. Maar af en toe krijg ik toch het idee,.. dat mijn tekeningen eindelijk een beetje beginnen te evolueren. Heb dit jaar gemerkt dat onzekerheid over je tekeningen je erg kunnen remmen. Ik ben er bewust van dat je altijd kritisch moet zijn op jezelf en op je tekeningen, het kan gewoon altijd beter. Maar je moet daar heb ik het idee een balans in zien te vinden, ik heb nog een lange weg te gaan, maar denk wel dat ik op de goede weg zit. Ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Hebben jullie nog tips?

Ik heb trouwens wel een tip,.. en het is misschien zwaar cliche,.. Maar denk dat het belangrijkste is om gewoon echt ontzettend veel te blijven tekenen. Misschien nog belangrijker is dat je er lol inhoudt, en dat je altijd om je heen moet kijken!

1 opmerking:

  1. We hebben het er al beetje over gehad geloof ik, maar goed dat je begint te begrijpen wat je wilt doen. En vooral begint te begrijpen waar je heen gaat. In dit geval, als animator/tekenaar, is zo'n tip geen cliché maar een must. En rond kijken is overigens ook gewoon fijn om te doen. Vandaag nog expres iets langer in de bus blijven zitten zodat ik door een onbekende wijk heen moest lopen, awesome shit gezien op me weg naar huis.

    Ik zie mezelf niet hele dagen tekenen, ook al zou dat mijn vaardigheid vergroten. Voor mij is het meer een 'instrument', als een 'uitgangspunt'. En ik zag een tijd terug ook al vorderingen in je werk, nog steeds floriaan maar dan professioneler, hehe. Ga dooooor, wil graag zien wat je allemaal maakt.

    (geld ook voor frank siebelink by the way. Koop een scanner en ga posten...)

    BeantwoordenVerwijderen

 
Locations of visitors to this page